donderdag, december 01, 2011

1 December ~December Daily

Vandaag haal ik Emil uit school. Normaal gaat hij naar opa en oma, maar daar komt vandaag iemand praten over huishoudelijke hulp.

Om even voor 3 uur sta ik op het schoolplein. En realiseer me dat de school pas om kwart over 3 uit gaat. Handig! Vooral omdat het (voor het eerst sinds weken) giet van de regen. Gelukkig heb ik wel mijn paraplu bij me. En daar is Emil ook blij mee.

Thuis drinken we eerst iets (thee en kindercola) en dan gaan we pepernoten bakken. Het deeg is al klaar, dus Emil kan zo aan de slag. Lekker balletjes rollen en heerlijk af en toe een stukje deeg snoepen.Hij heeft grote lol. Twee pepernoten aan elkaar, een rare vorm.

Tussendoor praten we over opa die zo ziek is. Van de week was het maar zozo, zegt Emil, terwijl hij zijn hand heen en weer beweegt. En: Dat vind ik niet zo leuk hoor.

Dan kan de eerste lading in de oven. Emil regelt het wel!
Op een stukje bakpapier kunnen we de rest van de pepernoten leggen. Maar... daar blijft met een snoepgrage Emil niet heel veel van over: wel 8 pepernoten....
Terwijl de pepernoten in de oven zitten, kijken we naar De Kameleon 2.
Het huis ruikt lekker naar de pepernoten!


 




Love, Miranda

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...